Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P15a84v30e51l 21D76v29o29ř27á54k 5559235564800

Perfektní!

Kéž by tu psalo více lidí, jako Vy. Radost číst Váš blog i komentáře.

Pište! Díky a KARMA! R^

0/0
10.12.2015 14:37
Foto

M41i97c61h41a66l 57G57r82e33š57l20i68k 9461476202446

Ďakujem. :-)

0/0
10.12.2015 15:06

J46a37r68a 24R13a19n55k 1771506719311

Sledovala jsem BBC zpravy tu noc a kazdou pulhodinu pridavali neco navic, jednoznacne Rusove varovani ignorovali, smutna zalezitost, ale do valky sli dobrovolne, i kdyz to po 4 roky svym vetovanim a cekanim na poradny chaos, NATU nedovolili.....

Karma, vite o cem pisete, na rozdil od Vaseho slovenskeho kolegy s cernym vlasem, ktery take pise na disku terech.

KarmaR^

+3/−1
9.12.2015 23:18
Foto

M30i59c73h26a72l 36G87r54e69š29l50i58k 9541376572126

Ja som sa od rána díval na správy na ČT o zostrelení akejsi "stíhačky"  a moderátori ten termín používali, aj keď ich pár krát opravili, že sa jedná o bombardér. Asi nemajú prachy, tak si musia vystačiť s čítačmi správ. :-)

Potom som presnoril rôzne stránky. Ruské, aj stránky v angličtine. No a literatúru mám, obvykle aspoň niečo. Ak nemám, tak sa popýtam svojich ruských kamarátov. Viem napr, že česká wiki je chybná, aj zdroje na ktoré sa odvoláva sú zastaralé.  :-)

Napr. informáciu, že sa jedná o Su-24M zverejnili Rusi. Z toho som vychádzal, keď som pred týždňom písal tento blog. Informácia bola upresnená, že sa malo jednať o Su-24M2 s taktickým číslom "biela 74" a ďalšie podrobnosti, ako mená členov posádky atď.

Ďakujem. :-)

+1/0
10.12.2015 0:23

V95á93c11l17a81v 80C16a19p19o85u87š65e37k 2888161629259

Asi jste ten článek napsal předčasně. Černé skříňky se budou teprve otevírat. Podle nich by se snad mohlo zjistit, kudy se SU-24 skutečně pohyboval. Dle mého laického pohledu by letadlo, které proniká úmyslně nad cizí území bude vyzbrojeno raketami vzduch - vzduch na svoji případnou obranu. A v neposlední řadě, pokud by se Řecko chovalo stejně neuváženě jako Turecko, mělo by Turecko o několik tisíc letadel méně. Z informací navic vyplývá, že tento sestřel by dlouho dopředu plánován.

0/0
9.12.2015 22:02
Foto

M85i35c61h73a82l 92G94r20e59š65l73i26k 9861206692756

Nepochopili ste blog. Bol kritikou blogerov, ktorý nielenže nečakajú na čierne skrinky, ale ich teórie sčasti stoja na vode a sčasti na veciach, ktoré sú úplne vylúčené.

Aj Váš laický pohľad by mohol byť lepší, ak by ste zaregistrovali, že Rusko až po tomto incidente začalo uvažovať o tom, že ich stroje budú niesť protilietadlové rakety, používať stíhaciu ochranu a doviezli tam S-400. No a aj z fotky u môjho blogu je vidno, že na vonkajších závesníkoch, kde sa obvykle vešajú protilietadlové rakety, nič nie je.

Ak bol ten zostrel dlho plánovaný (Turci majú od r. 2012 zásadu "Tri krát a dosť"), tak to bolo pre Turkov veľmi jednoduché. Zdvihli pohotovostných stíhačov a hliadkovali pri hraniciach... Rusi s tým mali počítať, že im to Turci nebudú tolerovať večne.

Grécko a Turecko sú v NATO. Rusko a Sýria nie sú. Je vec Grékov, či potrestajú Turkov, alebo im to budú trpieť.

+3/0
9.12.2015 22:24

V61á53c81l56a70v 23C47a77p66o16u63š49e10k 2878421409439

Turecko a Řecko jsou sice oba v NATO ale jsou spolu ve válce - dodržují poze příměří po anexi částí Kypru Řeckem.

0/0
9.12.2015 22:49

V94á38c51l31a49v 31C20a17p22o71u31š50e45k 2928981769959

Pardon Tureckem.

0/0
9.12.2015 22:54
Foto

M61i36c62h80a68l 25G22r23e94š26l85i41k 9691596772416

Každopádne, zasiahnuť proti narušiteľovi svojho vzdušného priestoru je právo, nie povinnosť. A to právo sa môže a nemusí uplatniť. Ale každý narušiteľ by mal počítať so zásahom, obzvlášť, ak bol opakovane varovaný.

+3/0
9.12.2015 23:02

V84o52k25o40u33n 39V13l59a46d62i11m74i56r 8262708699508

Nepoplet jste si to s dopravdim letadlem? Ony maji vojenska letadla nejake cerne skrinky?

0/0
10.12.2015 22:05

J32a90r79o13m80í23r 69P36i19n35k36a93v31a 6791120706715

A dále pokud měl letoun zasaženy motory, těžko mohl letět nadzvukovou rychlostí - proto nastavení křídel

0/0
9.12.2015 21:05
Foto

M13i18c55h60a65l 37G96r58e31š32l61i20k 9481476982246

Otázka je, či to po zasiahnutí stihol. Pri testoch jedna ulomená lopatka znamenala požiar. 3000 °C zruší konštrukciu lietadla ako autogén snehuliaka.

+1/0
9.12.2015 21:37

J71a28r36o85m60í80r 71P12i70n96k29a77v32a 6511410316725

Pane kolego, nějak jste se zapoměl vypořádat s aktívní i pasívni ochranou letounu. Pokud by byli nad územím, kde by hrozilo nějaké nebezpečí, určitě by tyto prvky použili, včetně klamavých cílů. No a bylo by vymalováno. Dále srovnejte technické parametry F 16  a Su 24, přesnější označení neznám, ale " M " už jsou vyřazeny.

0/0
9.12.2015 21:02
Foto

M85i53c67h61a93l 71G35r52e16š31l90i46k 9731976862886

História leteckých bojov ukazuje, že 4 z 5 pilotov protivníka nevideli. Ďalej by som poznamenal, že zameranie cudzím radarom mohli mať posádky signalizované po nejakú dobu letu. Nie nepodstatným faktorom zrejme bude to, že nepočítali s tým, že by po nich niekto strieľal.

"В настоящее время в ВКС РФ имеется около 120 Су-24М и Су-24М2."

"V súčastnosti je vo výzbroji VKS RF (Vzdušno-kozmických síl Ruskej federácie) 120 Su-24M a Su-24M2." (zdroj Armádny vestník november, 2015). Takže vyradené nie sú.

0/0
9.12.2015 21:32
Foto

M94i16c18h83a44l 85G52r36e83š58l94i39k 9771806982796

Azbuku to neberie, ale preklad tam je.

+1/0
9.12.2015 21:32

A30l88e75x 61G54r56e19g33o64r 9594172742499

Pokud je pravdou, že letěli ve výšce 6000 m pak klidně mohl letět rychlostí 1,4 M a téměř jistě se jednalo jen o technický přelet. Z téhle výšky bitevníky normálně na pozemní cíle neútočí.

0/0
9.12.2015 20:31

J20a33n 33S30e89m43i56k 4344227872519

prectete si to jeste jednou- jak autor spravne poznamenava, je zretelne videt ze letoun mel nastavenu minimalni sipovitost kridla, tudiz mel optimalni konfiguraci na pomaly let. S touto sipovitosti nemuze dosahovat nadzvukove rychlosti

Taktez- pokud ctete hlaseni ruskych ozbrojenych sil-5-6tisic m2 je standardni vyska ze ktere Su-24 v syrii utoci 

A nakonec-souvisi to s tou vyskou- Su-24 neni "sturmovik"(bitevnik) jako napr. Su-25 ktery opravdu utoci z minimalni vysky. 

Su-24  je v ruske terminologii "frontovy bombarder" s jinym urcenim nez bombardovani z malych vysek

+3/0
9.12.2015 20:38
Foto

M67i24c34h20a23l 40G23r37e49š91l66i52k 9191216362496

U nás by som ho nazval taktickým bombardérom. Môže útočiť aj z nižších letových hladín. Viem o tom, že testy robili pri výške 1000 m. Takisto požiadavka znela na vysoku rýchlosť v malej výške.... nečakane priletieť, udrieť a rýchlo zmiznúť. Ale v Sýrii to nie je nutné.

+1/0
9.12.2015 20:59
Foto

M59i97c60h78a35l 44G61r43e47š70l15i56k 9891646322946

Iste. Túto rýchlosť by tam za istých okolností mohol dosiahnuť. Konfigurácia krídel tejto rýchlosti nezodpovedá. Je otázka či ju piloti menili, alebo ju po zásahu vôbec mohli zmeniť. Ale o tom ten blog nebol. :-)

+2/0
9.12.2015 20:57

A75l86e20x 85G41r83e23g50o29r 9934462102279

No právě, ta šípovitost je trochu zvláštní problém. Čistě teoreticky , protože tady je to vše jen teorie a o tom coby kdyby a jakby , tak proč by nemohla být ona šípovitost automaticky nastavená v závislosti na rychlosti? Tedy se zpomalením  se zvětší úhel nastavení křídla?  A obávám se, že tohle tady neví nikdo, protože tohle letadlo tady nikdo nepilotoval a asi ani neservisoval.  Ale ať je to jak chce, byla to od Turků prasárna, která je hodně za hranou. A vzhledem k tomu, jaké jsou následující turecké kroky v oblasti tak to jen potvrzuje domněnku o jasném záměru , kdy čekali jen na tu správnou příležitost.

+1/0
10.12.2015 9:14
Foto

M65i79c21h78a16l 16G74r24e37š71l41i78k 9711756742686

Šípovitosť krídla nie je nastavovaná len v závislosti na rýchlosti, pretože ono je to trošku komplikovanejšie. :-)

https://www.youtube.com/watch?v=KHmIut5mZsc

V čase 17:01 je záber na páku, ktorou pilot manuálne mení geometriu krídla.

Dúfam, že som Vaše obavy rozptýlil a uistil Vás, že občas niekto niečo vie.

+1/0
10.12.2015 13:32

A17l80e58x 37G43r56e42g33o26r 9624272232479

Nebudu polemizovat o 40 let starém propagačním spotu.

Také s rychlostí nemáte docela pravdu. První verze létaly přes 2M .Rusové bohužel odstranili systém náběhu vzduchu na turbínu, čímž došlo ke snížení výkonu právě ve větších výškách a proto nelétá rychleji jak 1,3 M. Pro drak tohoto letadla rychlost nad 2M není problém.je to pouze problém pohonné jednotky. Tedy i autor ,kterého jste napadl  měl ve svém blogu částečně pravdu.

Také těch 16° je zajímavých, když je dokážete identifikovat s rozmazaného vide pořízeného amaterem ze značné vzdálenosti. Tenhle úhel se ale používá jen při přistávání  s max vysunutými brzdícími klapkami. Také netuším, jaké má tohle letadlo katapultážní protokol , tedy co musí pilot udělat aby byla katapultáž bezpečná.

Znovu opakuji, že o tom, jak rychle a kde vlastně to letadlo letělo ví jen mrtvý pilot a živý zbrańový operátor ale hlavně, celý letový záznam je v černých skříňkách letadla.

 Vše ostatní jsou jen plané konspirační a antikonspirační teorie a bláboly.

0/0
10.12.2015 16:42
Foto

M38i16c49h25a43l 29G15r34e45š21l57i25k 9301616592486

Vyzerá to tak, že ovládanie sa za 40 rokov nezmenilo:

http://militaryrussia.ru/blog/topic-259.html

Prvé verzie cez 2M nelietali. Uvažovalo sa, že by teoreticky mohli. Netreba zabúdať, že skúšky prebiehali ešte dva roky potom, čo bol zaradený do výzbroje. Takisto som písal, že pri testoch Su-24 v jednom prípade skutočne dosiahol 2,16 M (cieľ mal byť 2,5 M a sériové číslo použitého stroja 1515328). Ja som nepísal, kvôli čomu bol drak zosilnený, len som písal, že bol. :) Tie konštrukčné zmeny boli zavedené do sériovej výroby. Smiem vedieť, kedy Su-24 "v praxi" dosahovali rýchlosť 2 M a ktorých sérií sa to malo týkať? No a tých 16° sa dá aj na tých biednych záberoch rozpoznať... v porovnaní s 35° to dokáže aj žiak ZŠ. Unikla Vám podstata môjho blogu, ktorý konšpiračné teórie napadol. Ani slovom som sa nezmienil, že to bolo tak, alebo onak. :-)

No a autor, ktorého som napadol o svojom blogu písal:

“Tento letoun DOSÁHNE dvojnásobku rychlosti zvuku. “

Ja som reagoval:

"Nedosiahne. A ak, tak len raz a zrejme naposledy. Max. rýchlosť vo výške je stanovená na M = 1,6."

a inde

"Teda žiaden Su-24 takúto rýchlosť v horizontálnom lete DNES NEDOSIAHNE."

Takže nemal ani čiastočne pravdu.

0/0
10.12.2015 18:15
Foto

J54a61k22u46b 74R59o86t65h 5509893321326

Pane kolego, ani jeden z nich není ni v nejmenším odborník. A Bohu žel pro vás, jedná se o místní komiky, kteří sradnatě pouští do světa kdejaké bláboly (abych panu Bicerovi nekřivdil, on je v tom komikem mnohem, mnohem menším, než onen údajný Bednár, šéf akéhosi tlačového centra, které vůbec neexistuje. Pan Bicera je jen důchodce z Jižních Čech, který se nudí a tu a tam se mu zasteskne po době, kdy jeho tatík vládl jedné místní továrně coby komunistický ředitel a tím tak trochu i jednomu městu.;-D

+8/−1
9.12.2015 20:29
Foto

M78i55c89h53a57l 10G89r43e35š39l56i41k 9551636812456

To je vidieť. Oni nie sú jediní. Prešiel som si naše aj zahraničné fóra, vrátane ruských a všade je to približne rovnaké. Blog je o prístupe diskutérov a blogerov (nielen spomínaných), na téme až tak nezáleží. Ak niekoho zaujíma viac informácií k Su-24 máme tu túto diskusiu. :-)

+3/0
9.12.2015 21:10

V47o78k27o36u79n 73V77l18a64d11i10m62i56r 8622598929398

Oba vami uvedene blogery povazuji za opravdovou studnici moudrosti, takze si myslim, ztracet s nimi cas opravdu nestoji za to.

+6/0
9.12.2015 20:19

P81a11v65e64l 67V71e72r60n68e15r 1293323642147

Prosim vas co je znamena prvni slovo vaseho blogu - CEL'OM - ?

+1/0
9.12.2015 19:47
Foto

M29i94c15h30a12l 21G14r95e97š80l22i44k 9911986882796

Cieľom. Opravené, ďakujem.

0/0
9.12.2015 19:58



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.