Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P82a63v10e78l 92D76v86o83ř89á30k 5489735664640

Perfektní!

Kéž by tu psalo více lidí, jako Vy. Radost číst Váš blog i komentáře.

Pište! Díky a KARMA! R^

0/0
10.12.2015 14:37
Foto

M50i69c61h92a48l 77G57r28e58š20l27i75k 9921706352266

Ďakujem. :-)

0/0
10.12.2015 15:06

J75a82r43a 19R44a90n19k 1841876879771

Sledovala jsem BBC zpravy tu noc a kazdou pulhodinu pridavali neco navic, jednoznacne Rusove varovani ignorovali, smutna zalezitost, ale do valky sli dobrovolne, i kdyz to po 4 roky svym vetovanim a cekanim na poradny chaos, NATU nedovolili.....

Karma, vite o cem pisete, na rozdil od Vaseho slovenskeho kolegy s cernym vlasem, ktery take pise na disku terech.

KarmaR^

+3/−1
9.12.2015 23:18
Foto

M96i45c90h62a19l 49G64r32e42š40l36i28k 9401296632156

Ja som sa od rána díval na správy na ČT o zostrelení akejsi "stíhačky"  a moderátori ten termín používali, aj keď ich pár krát opravili, že sa jedná o bombardér. Asi nemajú prachy, tak si musia vystačiť s čítačmi správ. :-)

Potom som presnoril rôzne stránky. Ruské, aj stránky v angličtine. No a literatúru mám, obvykle aspoň niečo. Ak nemám, tak sa popýtam svojich ruských kamarátov. Viem napr, že česká wiki je chybná, aj zdroje na ktoré sa odvoláva sú zastaralé.  :-)

Napr. informáciu, že sa jedná o Su-24M zverejnili Rusi. Z toho som vychádzal, keď som pred týždňom písal tento blog. Informácia bola upresnená, že sa malo jednať o Su-24M2 s taktickým číslom "biela 74" a ďalšie podrobnosti, ako mená členov posádky atď.

Ďakujem. :-)

+1/0
10.12.2015 0:23

V88á61c26l83a26v 57C72a53p65o40u57š29e58k 2598761159599

Asi jste ten článek napsal předčasně. Černé skříňky se budou teprve otevírat. Podle nich by se snad mohlo zjistit, kudy se SU-24 skutečně pohyboval. Dle mého laického pohledu by letadlo, které proniká úmyslně nad cizí území bude vyzbrojeno raketami vzduch - vzduch na svoji případnou obranu. A v neposlední řadě, pokud by se Řecko chovalo stejně neuváženě jako Turecko, mělo by Turecko o několik tisíc letadel méně. Z informací navic vyplývá, že tento sestřel by dlouho dopředu plánován.

0/0
9.12.2015 22:02
Foto

M10i59c81h67a57l 17G36r37e47š92l84i49k 9631136882796

Nepochopili ste blog. Bol kritikou blogerov, ktorý nielenže nečakajú na čierne skrinky, ale ich teórie sčasti stoja na vode a sčasti na veciach, ktoré sú úplne vylúčené.

Aj Váš laický pohľad by mohol byť lepší, ak by ste zaregistrovali, že Rusko až po tomto incidente začalo uvažovať o tom, že ich stroje budú niesť protilietadlové rakety, používať stíhaciu ochranu a doviezli tam S-400. No a aj z fotky u môjho blogu je vidno, že na vonkajších závesníkoch, kde sa obvykle vešajú protilietadlové rakety, nič nie je.

Ak bol ten zostrel dlho plánovaný (Turci majú od r. 2012 zásadu "Tri krát a dosť"), tak to bolo pre Turkov veľmi jednoduché. Zdvihli pohotovostných stíhačov a hliadkovali pri hraniciach... Rusi s tým mali počítať, že im to Turci nebudú tolerovať večne.

Grécko a Turecko sú v NATO. Rusko a Sýria nie sú. Je vec Grékov, či potrestajú Turkov, alebo im to budú trpieť.

+3/0
9.12.2015 22:24

V85á29c32l70a14v 60C48a72p46o96u78š91e44k 2728821639319

Turecko a Řecko jsou sice oba v NATO ale jsou spolu ve válce - dodržují poze příměří po anexi částí Kypru Řeckem.

0/0
9.12.2015 22:49

V68á40c69l81a46v 41C54a88p55o77u64š86e14k 2118361679489

Pardon Tureckem.

0/0
9.12.2015 22:54
Foto

M72i40c53h43a55l 48G20r19e30š60l37i44k 9911736192316

Každopádne, zasiahnuť proti narušiteľovi svojho vzdušného priestoru je právo, nie povinnosť. A to právo sa môže a nemusí uplatniť. Ale každý narušiteľ by mal počítať so zásahom, obzvlášť, ak bol opakovane varovaný.

+3/0
9.12.2015 23:02

V28o94k71o29u97n 48V87l77a80d57i82m83i84r 8422958519338

Nepoplet jste si to s dopravdim letadlem? Ony maji vojenska letadla nejake cerne skrinky?

0/0
10.12.2015 22:05

J95a10r52o20m86í23r 91P58i71n25k80a26v54a 6631130556655

A dále pokud měl letoun zasaženy motory, těžko mohl letět nadzvukovou rychlostí - proto nastavení křídel

0/0
9.12.2015 21:05
Foto

M85i15c63h48a50l 34G52r74e62š96l64i36k 9331876642846

Otázka je, či to po zasiahnutí stihol. Pri testoch jedna ulomená lopatka znamenala požiar. 3000 °C zruší konštrukciu lietadla ako autogén snehuliaka.

+1/0
9.12.2015 21:37

J21a95r73o66m20í40r 81P79i69n36k32a17v61a 6361930786375

Pane kolego, nějak jste se zapoměl vypořádat s aktívní i pasívni ochranou letounu. Pokud by byli nad územím, kde by hrozilo nějaké nebezpečí, určitě by tyto prvky použili, včetně klamavých cílů. No a bylo by vymalováno. Dále srovnejte technické parametry F 16  a Su 24, přesnější označení neznám, ale " M " už jsou vyřazeny.

0/0
9.12.2015 21:02
Foto

M28i55c89h86a83l 54G75r98e45š34l25i36k 9311476362256

História leteckých bojov ukazuje, že 4 z 5 pilotov protivníka nevideli. Ďalej by som poznamenal, že zameranie cudzím radarom mohli mať posádky signalizované po nejakú dobu letu. Nie nepodstatným faktorom zrejme bude to, že nepočítali s tým, že by po nich niekto strieľal.

"В настоящее время в ВКС РФ имеется около 120 Су-24М и Су-24М2."

"V súčastnosti je vo výzbroji VKS RF (Vzdušno-kozmických síl Ruskej federácie) 120 Su-24M a Su-24M2." (zdroj Armádny vestník november, 2015). Takže vyradené nie sú.

0/0
9.12.2015 21:32
Foto

M41i42c66h39a87l 55G54r33e83š78l24i11k 9451236352136

Azbuku to neberie, ale preklad tam je.

+1/0
9.12.2015 21:32

A85l97e15x 42G74r96e36g50o97r 9664742152659

Pokud je pravdou, že letěli ve výšce 6000 m pak klidně mohl letět rychlostí 1,4 M a téměř jistě se jednalo jen o technický přelet. Z téhle výšky bitevníky normálně na pozemní cíle neútočí.

0/0
9.12.2015 20:31

J53a47n 87S94e90m30i92k 4364497492729

prectete si to jeste jednou- jak autor spravne poznamenava, je zretelne videt ze letoun mel nastavenu minimalni sipovitost kridla, tudiz mel optimalni konfiguraci na pomaly let. S touto sipovitosti nemuze dosahovat nadzvukove rychlosti

Taktez- pokud ctete hlaseni ruskych ozbrojenych sil-5-6tisic m2 je standardni vyska ze ktere Su-24 v syrii utoci 

A nakonec-souvisi to s tou vyskou- Su-24 neni "sturmovik"(bitevnik) jako napr. Su-25 ktery opravdu utoci z minimalni vysky. 

Su-24  je v ruske terminologii "frontovy bombarder" s jinym urcenim nez bombardovani z malych vysek

+3/0
9.12.2015 20:38
Foto

M10i65c13h15a40l 74G63r32e97š22l50i33k 9421936502436

U nás by som ho nazval taktickým bombardérom. Môže útočiť aj z nižších letových hladín. Viem o tom, že testy robili pri výške 1000 m. Takisto požiadavka znela na vysoku rýchlosť v malej výške.... nečakane priletieť, udrieť a rýchlo zmiznúť. Ale v Sýrii to nie je nutné.

+1/0
9.12.2015 20:59
Foto

M16i26c41h30a79l 48G67r40e40š35l15i53k 9911426752456

Iste. Túto rýchlosť by tam za istých okolností mohol dosiahnuť. Konfigurácia krídel tejto rýchlosti nezodpovedá. Je otázka či ju piloti menili, alebo ju po zásahu vôbec mohli zmeniť. Ale o tom ten blog nebol. :-)

+2/0
9.12.2015 20:57

A58l41e41x 19G92r30e19g33o12r 9524172532129

No právě, ta šípovitost je trochu zvláštní problém. Čistě teoreticky , protože tady je to vše jen teorie a o tom coby kdyby a jakby , tak proč by nemohla být ona šípovitost automaticky nastavená v závislosti na rychlosti? Tedy se zpomalením  se zvětší úhel nastavení křídla?  A obávám se, že tohle tady neví nikdo, protože tohle letadlo tady nikdo nepilotoval a asi ani neservisoval.  Ale ať je to jak chce, byla to od Turků prasárna, která je hodně za hranou. A vzhledem k tomu, jaké jsou následující turecké kroky v oblasti tak to jen potvrzuje domněnku o jasném záměru , kdy čekali jen na tu správnou příležitost.

+1/0
10.12.2015 9:14
Foto

M24i54c10h49a85l 85G20r18e29š91l61i96k 9721736152686

Šípovitosť krídla nie je nastavovaná len v závislosti na rýchlosti, pretože ono je to trošku komplikovanejšie. :-)

https://www.youtube.com/watch?v=KHmIut5mZsc

V čase 17:01 je záber na páku, ktorou pilot manuálne mení geometriu krídla.

Dúfam, že som Vaše obavy rozptýlil a uistil Vás, že občas niekto niečo vie.

+1/0
10.12.2015 13:32

A20l39e65x 45G14r74e11g62o41r 9494842162179

Nebudu polemizovat o 40 let starém propagačním spotu.

Také s rychlostí nemáte docela pravdu. První verze létaly přes 2M .Rusové bohužel odstranili systém náběhu vzduchu na turbínu, čímž došlo ke snížení výkonu právě ve větších výškách a proto nelétá rychleji jak 1,3 M. Pro drak tohoto letadla rychlost nad 2M není problém.je to pouze problém pohonné jednotky. Tedy i autor ,kterého jste napadl  měl ve svém blogu částečně pravdu.

Také těch 16° je zajímavých, když je dokážete identifikovat s rozmazaného vide pořízeného amaterem ze značné vzdálenosti. Tenhle úhel se ale používá jen při přistávání  s max vysunutými brzdícími klapkami. Také netuším, jaké má tohle letadlo katapultážní protokol , tedy co musí pilot udělat aby byla katapultáž bezpečná.

Znovu opakuji, že o tom, jak rychle a kde vlastně to letadlo letělo ví jen mrtvý pilot a živý zbrańový operátor ale hlavně, celý letový záznam je v černých skříňkách letadla.

 Vše ostatní jsou jen plané konspirační a antikonspirační teorie a bláboly.

0/0
10.12.2015 16:42
Foto

M27i37c41h24a37l 26G79r14e14š16l55i65k 9371396482786

Vyzerá to tak, že ovládanie sa za 40 rokov nezmenilo:

http://militaryrussia.ru/blog/topic-259.html

Prvé verzie cez 2M nelietali. Uvažovalo sa, že by teoreticky mohli. Netreba zabúdať, že skúšky prebiehali ešte dva roky potom, čo bol zaradený do výzbroje. Takisto som písal, že pri testoch Su-24 v jednom prípade skutočne dosiahol 2,16 M (cieľ mal byť 2,5 M a sériové číslo použitého stroja 1515328). Ja som nepísal, kvôli čomu bol drak zosilnený, len som písal, že bol. :) Tie konštrukčné zmeny boli zavedené do sériovej výroby. Smiem vedieť, kedy Su-24 "v praxi" dosahovali rýchlosť 2 M a ktorých sérií sa to malo týkať? No a tých 16° sa dá aj na tých biednych záberoch rozpoznať... v porovnaní s 35° to dokáže aj žiak ZŠ. Unikla Vám podstata môjho blogu, ktorý konšpiračné teórie napadol. Ani slovom som sa nezmienil, že to bolo tak, alebo onak. :-)

No a autor, ktorého som napadol o svojom blogu písal:

“Tento letoun DOSÁHNE dvojnásobku rychlosti zvuku. “

Ja som reagoval:

"Nedosiahne. A ak, tak len raz a zrejme naposledy. Max. rýchlosť vo výške je stanovená na M = 1,6."

a inde

"Teda žiaden Su-24 takúto rýchlosť v horizontálnom lete DNES NEDOSIAHNE."

Takže nemal ani čiastočne pravdu.

0/0
10.12.2015 18:15
Foto

J21a30k56u14b 63R91o22t50h 5189973491536

Pane kolego, ani jeden z nich není ni v nejmenším odborník. A Bohu žel pro vás, jedná se o místní komiky, kteří sradnatě pouští do světa kdejaké bláboly (abych panu Bicerovi nekřivdil, on je v tom komikem mnohem, mnohem menším, než onen údajný Bednár, šéf akéhosi tlačového centra, které vůbec neexistuje. Pan Bicera je jen důchodce z Jižních Čech, který se nudí a tu a tam se mu zasteskne po době, kdy jeho tatík vládl jedné místní továrně coby komunistický ředitel a tím tak trochu i jednomu městu.;-D

+8/−1
9.12.2015 20:29
Foto

M47i18c46h11a13l 10G11r64e29š82l45i57k 9341646162336

To je vidieť. Oni nie sú jediní. Prešiel som si naše aj zahraničné fóra, vrátane ruských a všade je to približne rovnaké. Blog je o prístupe diskutérov a blogerov (nielen spomínaných), na téme až tak nezáleží. Ak niekoho zaujíma viac informácií k Su-24 máme tu túto diskusiu. :-)

+3/0
9.12.2015 21:10

V19o78k75o44u62n 82V30l29a38d11i53m34i25r 8892168389768

Oba vami uvedene blogery povazuji za opravdovou studnici moudrosti, takze si myslim, ztracet s nimi cas opravdu nestoji za to.

+6/0
9.12.2015 20:19

P36a66v94e68l 54V62e37r37n83e59r 1383833972797

Prosim vas co je znamena prvni slovo vaseho blogu - CEL'OM - ?

+1/0
9.12.2015 19:47
Foto

M98i85c88h40a38l 31G14r90e63š87l26i72k 9111556752496

Cieľom. Opravené, ďakujem.

0/0
9.12.2015 19:58



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.