Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P46a22v66e45l 46D76v92o82ř42á14k 5679285904390

Perfektní!

Kéž by tu psalo více lidí, jako Vy. Radost číst Váš blog i komentáře.

Pište! Díky a KARMA! R^

0/0
10.12.2015 14:37
Foto

M41i27c51h12a74l 34G12r87e73š51l27i74k 9221336892416

Ďakujem. :-)

0/0
10.12.2015 15:06

J23a95r74a 63R46a16n62k 1731876919901

Sledovala jsem BBC zpravy tu noc a kazdou pulhodinu pridavali neco navic, jednoznacne Rusove varovani ignorovali, smutna zalezitost, ale do valky sli dobrovolne, i kdyz to po 4 roky svym vetovanim a cekanim na poradny chaos, NATU nedovolili.....

Karma, vite o cem pisete, na rozdil od Vaseho slovenskeho kolegy s cernym vlasem, ktery take pise na disku terech.

KarmaR^

+3/−1
9.12.2015 23:18
Foto

M23i76c77h27a98l 55G67r29e43š45l49i62k 9581616702986

Ja som sa od rána díval na správy na ČT o zostrelení akejsi "stíhačky"  a moderátori ten termín používali, aj keď ich pár krát opravili, že sa jedná o bombardér. Asi nemajú prachy, tak si musia vystačiť s čítačmi správ. :-)

Potom som presnoril rôzne stránky. Ruské, aj stránky v angličtine. No a literatúru mám, obvykle aspoň niečo. Ak nemám, tak sa popýtam svojich ruských kamarátov. Viem napr, že česká wiki je chybná, aj zdroje na ktoré sa odvoláva sú zastaralé.  :-)

Napr. informáciu, že sa jedná o Su-24M zverejnili Rusi. Z toho som vychádzal, keď som pred týždňom písal tento blog. Informácia bola upresnená, že sa malo jednať o Su-24M2 s taktickým číslom "biela 74" a ďalšie podrobnosti, ako mená členov posádky atď.

Ďakujem. :-)

+1/0
10.12.2015 0:23

V43á54c15l62a96v 17C77a67p61o64u26š51e49k 2368381359959

Asi jste ten článek napsal předčasně. Černé skříňky se budou teprve otevírat. Podle nich by se snad mohlo zjistit, kudy se SU-24 skutečně pohyboval. Dle mého laického pohledu by letadlo, které proniká úmyslně nad cizí území bude vyzbrojeno raketami vzduch - vzduch na svoji případnou obranu. A v neposlední řadě, pokud by se Řecko chovalo stejně neuváženě jako Turecko, mělo by Turecko o několik tisíc letadel méně. Z informací navic vyplývá, že tento sestřel by dlouho dopředu plánován.

0/0
9.12.2015 22:02
Foto

M17i13c41h15a32l 82G39r71e69š41l78i52k 9961416192416

Nepochopili ste blog. Bol kritikou blogerov, ktorý nielenže nečakajú na čierne skrinky, ale ich teórie sčasti stoja na vode a sčasti na veciach, ktoré sú úplne vylúčené.

Aj Váš laický pohľad by mohol byť lepší, ak by ste zaregistrovali, že Rusko až po tomto incidente začalo uvažovať o tom, že ich stroje budú niesť protilietadlové rakety, používať stíhaciu ochranu a doviezli tam S-400. No a aj z fotky u môjho blogu je vidno, že na vonkajších závesníkoch, kde sa obvykle vešajú protilietadlové rakety, nič nie je.

Ak bol ten zostrel dlho plánovaný (Turci majú od r. 2012 zásadu "Tri krát a dosť"), tak to bolo pre Turkov veľmi jednoduché. Zdvihli pohotovostných stíhačov a hliadkovali pri hraniciach... Rusi s tým mali počítať, že im to Turci nebudú tolerovať večne.

Grécko a Turecko sú v NATO. Rusko a Sýria nie sú. Je vec Grékov, či potrestajú Turkov, alebo im to budú trpieť.

+3/0
9.12.2015 22:24

V52á65c66l19a34v 38C57a59p36o77u71š27e42k 2328361419179

Turecko a Řecko jsou sice oba v NATO ale jsou spolu ve válce - dodržují poze příměří po anexi částí Kypru Řeckem.

0/0
9.12.2015 22:49

V57á35c78l40a36v 72C22a35p20o98u75š68e36k 2188981599419

Pardon Tureckem.

0/0
9.12.2015 22:54
Foto

M24i96c79h74a69l 38G40r24e71š98l56i96k 9631226152106

Každopádne, zasiahnuť proti narušiteľovi svojho vzdušného priestoru je právo, nie povinnosť. A to právo sa môže a nemusí uplatniť. Ale každý narušiteľ by mal počítať so zásahom, obzvlášť, ak bol opakovane varovaný.

+3/0
9.12.2015 23:02

V22o69k67o95u15n 42V65l90a50d96i30m57i10r 8932628749468

Nepoplet jste si to s dopravdim letadlem? Ony maji vojenska letadla nejake cerne skrinky?

0/0
10.12.2015 22:05

J67a62r96o11m92í84r 35P31i42n71k59a16v34a 6971390176715

A dále pokud měl letoun zasaženy motory, těžko mohl letět nadzvukovou rychlostí - proto nastavení křídel

0/0
9.12.2015 21:05
Foto

M30i75c43h68a90l 26G76r31e73š74l75i64k 9771136462596

Otázka je, či to po zasiahnutí stihol. Pri testoch jedna ulomená lopatka znamenala požiar. 3000 °C zruší konštrukciu lietadla ako autogén snehuliaka.

+1/0
9.12.2015 21:37

J94a70r37o78m78í78r 96P18i88n80k44a35v83a 6771760536245

Pane kolego, nějak jste se zapoměl vypořádat s aktívní i pasívni ochranou letounu. Pokud by byli nad územím, kde by hrozilo nějaké nebezpečí, určitě by tyto prvky použili, včetně klamavých cílů. No a bylo by vymalováno. Dále srovnejte technické parametry F 16  a Su 24, přesnější označení neznám, ale " M " už jsou vyřazeny.

0/0
9.12.2015 21:02
Foto

M41i13c45h97a24l 92G86r30e45š25l80i88k 9711476112326

História leteckých bojov ukazuje, že 4 z 5 pilotov protivníka nevideli. Ďalej by som poznamenal, že zameranie cudzím radarom mohli mať posádky signalizované po nejakú dobu letu. Nie nepodstatným faktorom zrejme bude to, že nepočítali s tým, že by po nich niekto strieľal.

"В настоящее время в ВКС РФ имеется около 120 Су-24М и Су-24М2."

"V súčastnosti je vo výzbroji VKS RF (Vzdušno-kozmických síl Ruskej federácie) 120 Su-24M a Su-24M2." (zdroj Armádny vestník november, 2015). Takže vyradené nie sú.

0/0
9.12.2015 21:32
Foto

M36i55c28h41a98l 82G49r40e17š83l23i49k 9321176422716

Azbuku to neberie, ale preklad tam je.

+1/0
9.12.2015 21:32

A40l66e62x 19G59r38e59g55o55r 9894162412959

Pokud je pravdou, že letěli ve výšce 6000 m pak klidně mohl letět rychlostí 1,4 M a téměř jistě se jednalo jen o technický přelet. Z téhle výšky bitevníky normálně na pozemní cíle neútočí.

0/0
9.12.2015 20:31

J84a62n 35S25e93m83i94k 4374237162569

prectete si to jeste jednou- jak autor spravne poznamenava, je zretelne videt ze letoun mel nastavenu minimalni sipovitost kridla, tudiz mel optimalni konfiguraci na pomaly let. S touto sipovitosti nemuze dosahovat nadzvukove rychlosti

Taktez- pokud ctete hlaseni ruskych ozbrojenych sil-5-6tisic m2 je standardni vyska ze ktere Su-24 v syrii utoci 

A nakonec-souvisi to s tou vyskou- Su-24 neni "sturmovik"(bitevnik) jako napr. Su-25 ktery opravdu utoci z minimalni vysky. 

Su-24  je v ruske terminologii "frontovy bombarder" s jinym urcenim nez bombardovani z malych vysek

+3/0
9.12.2015 20:38
Foto

M89i94c74h17a60l 24G89r78e61š70l38i42k 9861546762456

U nás by som ho nazval taktickým bombardérom. Môže útočiť aj z nižších letových hladín. Viem o tom, že testy robili pri výške 1000 m. Takisto požiadavka znela na vysoku rýchlosť v malej výške.... nečakane priletieť, udrieť a rýchlo zmiznúť. Ale v Sýrii to nie je nutné.

+1/0
9.12.2015 20:59
Foto

M86i45c23h30a23l 25G23r98e28š21l19i10k 9841816442906

Iste. Túto rýchlosť by tam za istých okolností mohol dosiahnuť. Konfigurácia krídel tejto rýchlosti nezodpovedá. Je otázka či ju piloti menili, alebo ju po zásahu vôbec mohli zmeniť. Ale o tom ten blog nebol. :-)

+2/0
9.12.2015 20:57

A55l58e45x 48G80r92e83g61o72r 9534502172269

No právě, ta šípovitost je trochu zvláštní problém. Čistě teoreticky , protože tady je to vše jen teorie a o tom coby kdyby a jakby , tak proč by nemohla být ona šípovitost automaticky nastavená v závislosti na rychlosti? Tedy se zpomalením  se zvětší úhel nastavení křídla?  A obávám se, že tohle tady neví nikdo, protože tohle letadlo tady nikdo nepilotoval a asi ani neservisoval.  Ale ať je to jak chce, byla to od Turků prasárna, která je hodně za hranou. A vzhledem k tomu, jaké jsou následující turecké kroky v oblasti tak to jen potvrzuje domněnku o jasném záměru , kdy čekali jen na tu správnou příležitost.

+1/0
10.12.2015 9:14
Foto

M85i37c58h70a74l 23G96r92e56š71l83i65k 9161746422556

Šípovitosť krídla nie je nastavovaná len v závislosti na rýchlosti, pretože ono je to trošku komplikovanejšie. :-)

https://www.youtube.com/watch?v=KHmIut5mZsc

V čase 17:01 je záber na páku, ktorou pilot manuálne mení geometriu krídla.

Dúfam, že som Vaše obavy rozptýlil a uistil Vás, že občas niekto niečo vie.

+1/0
10.12.2015 13:32

A86l15e22x 92G93r16e61g92o83r 9754432932159

Nebudu polemizovat o 40 let starém propagačním spotu.

Také s rychlostí nemáte docela pravdu. První verze létaly přes 2M .Rusové bohužel odstranili systém náběhu vzduchu na turbínu, čímž došlo ke snížení výkonu právě ve větších výškách a proto nelétá rychleji jak 1,3 M. Pro drak tohoto letadla rychlost nad 2M není problém.je to pouze problém pohonné jednotky. Tedy i autor ,kterého jste napadl  měl ve svém blogu částečně pravdu.

Také těch 16° je zajímavých, když je dokážete identifikovat s rozmazaného vide pořízeného amaterem ze značné vzdálenosti. Tenhle úhel se ale používá jen při přistávání  s max vysunutými brzdícími klapkami. Také netuším, jaké má tohle letadlo katapultážní protokol , tedy co musí pilot udělat aby byla katapultáž bezpečná.

Znovu opakuji, že o tom, jak rychle a kde vlastně to letadlo letělo ví jen mrtvý pilot a živý zbrańový operátor ale hlavně, celý letový záznam je v černých skříňkách letadla.

 Vše ostatní jsou jen plané konspirační a antikonspirační teorie a bláboly.

0/0
10.12.2015 16:42
Foto

M13i37c86h64a38l 52G97r21e16š38l20i60k 9351496822126

Vyzerá to tak, že ovládanie sa za 40 rokov nezmenilo:

http://militaryrussia.ru/blog/topic-259.html

Prvé verzie cez 2M nelietali. Uvažovalo sa, že by teoreticky mohli. Netreba zabúdať, že skúšky prebiehali ešte dva roky potom, čo bol zaradený do výzbroje. Takisto som písal, že pri testoch Su-24 v jednom prípade skutočne dosiahol 2,16 M (cieľ mal byť 2,5 M a sériové číslo použitého stroja 1515328). Ja som nepísal, kvôli čomu bol drak zosilnený, len som písal, že bol. :) Tie konštrukčné zmeny boli zavedené do sériovej výroby. Smiem vedieť, kedy Su-24 "v praxi" dosahovali rýchlosť 2 M a ktorých sérií sa to malo týkať? No a tých 16° sa dá aj na tých biednych záberoch rozpoznať... v porovnaní s 35° to dokáže aj žiak ZŠ. Unikla Vám podstata môjho blogu, ktorý konšpiračné teórie napadol. Ani slovom som sa nezmienil, že to bolo tak, alebo onak. :-)

No a autor, ktorého som napadol o svojom blogu písal:

“Tento letoun DOSÁHNE dvojnásobku rychlosti zvuku. “

Ja som reagoval:

"Nedosiahne. A ak, tak len raz a zrejme naposledy. Max. rýchlosť vo výške je stanovená na M = 1,6."

a inde

"Teda žiaden Su-24 takúto rýchlosť v horizontálnom lete DNES NEDOSIAHNE."

Takže nemal ani čiastočne pravdu.

0/0
10.12.2015 18:15
Foto

J92a92k86u70b 68R77o46t88h 5249413201936

Pane kolego, ani jeden z nich není ni v nejmenším odborník. A Bohu žel pro vás, jedná se o místní komiky, kteří sradnatě pouští do světa kdejaké bláboly (abych panu Bicerovi nekřivdil, on je v tom komikem mnohem, mnohem menším, než onen údajný Bednár, šéf akéhosi tlačového centra, které vůbec neexistuje. Pan Bicera je jen důchodce z Jižních Čech, který se nudí a tu a tam se mu zasteskne po době, kdy jeho tatík vládl jedné místní továrně coby komunistický ředitel a tím tak trochu i jednomu městu.;-D

+8/−1
9.12.2015 20:29
Foto

M63i64c70h84a20l 38G27r28e84š53l98i46k 9321936602656

To je vidieť. Oni nie sú jediní. Prešiel som si naše aj zahraničné fóra, vrátane ruských a všade je to približne rovnaké. Blog je o prístupe diskutérov a blogerov (nielen spomínaných), na téme až tak nezáleží. Ak niekoho zaujíma viac informácií k Su-24 máme tu túto diskusiu. :-)

+3/0
9.12.2015 21:10

V39o89k11o22u73n 31V24l96a95d15i90m71i27r 8912108739818

Oba vami uvedene blogery povazuji za opravdovou studnici moudrosti, takze si myslim, ztracet s nimi cas opravdu nestoji za to.

+6/0
9.12.2015 20:19

P22a11v77e20l 90V74e80r49n45e79r 1973423312407

Prosim vas co je znamena prvni slovo vaseho blogu - CEL'OM - ?

+1/0
9.12.2015 19:47
Foto

M78i76c33h25a92l 27G23r96e58š72l98i67k 9271376522456

Cieľom. Opravené, ďakujem.

0/0
9.12.2015 19:58





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.